Wat gebeurt er als de toppers van de moderne media en mode samenkomen op zoek naar de ontwerpers van morgen? Introductie van Netflix’s Next in Fashion, een nieuwe serie die wordt gehost door industriedeskundigen Alexa Chung en Tan France.
Next in Fashion, dat zijn Netflix-debuut maakte op 29 januari, brengt 18 van de meest veelbelovende en naalddrukkende ontwerpers aan het werk vandaag, en ziet ze met elkaar strijden om $ 250.000 aan investering te winnen, samen met de mogelijkheid om hun definitieve collectie op voorraad te hebben op NET-A-PORTER. Het versterkt niet alleen de reputatie van NET-A-PORTER als een incubator voor opkomend talent, het kondigt het ook aan als de bestemming voor nieuwe ontwerpers. Gehost door mode-iconen Alexa Chung en Tan France – samen met een beetje hulp van gastjury’s, waaronder celebrity styliste Elizabeth Stewart, model Adriana Lima en ontwerper Christopher Kane – presenteert elke aflevering een nieuwe ontwerpuitdaging aan de deelnemers, die geleidelijk aan naar beneden wordt gehaald tot er één winnaar overblijft.
Als ontwerper en ondernemer is Chung bijzonder trots op hoe trouw de serie de mode-industrie in het algemeen vertegenwoordigt. Ze legt uit: “De show eert echt hoe vastberaden en hardwerkend de mensen in de mode-industrie zijn. Het kan een echte slogan zijn. Je denkt niet vaak aan het creatieve proces als je een kledingstuk koopt, maar je betaalt niet alleen voor de stof en de productie, je koopt ook in iemands droom”. Voor Frankrijk lag de nadruk op innovatie. Hij zegt: “Deze show gaat over het vinden van de volgende grote ontwerper. We waren op zoek naar iemand die ons iets kon bieden wat we nog nooit eerder hadden gezien – en we hebben ze gevonden!”
We zullen niet verklappen wie er gewonnen heeft, maar voor de niet-ingewijden, raden wij ja aan om Next in Fashion te bekijken.
Bron: Net-A-PORTER